پادکست دیجیتال مارکتینگ
نوشته شده توسط : t8 digi

انواع پادکست؟
پادکست ها طیف وسیعی از موضوعات را شامل می شوند که از نمونه های آن می توان به پادکست های تاریخی، پزشکی، موسیقی، ادبیات، علمی و… نام برد.

پادکست انواع مختلفی دارد که از انواع آن می توان به پادکست مصاحبه ای، پادکست تک نفره، پادکست میزگرد، پادکست گفت و گو محور و با میزبانی مشترک، پادکست قصه گوی غیر داستانی، پادکست قصه گوی داستانی، پادکست ترکیبی و محتواهای تغییر کاربری داده شده اشاره کرد که هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارند.

مطلب روز راهنمای ساخت پادکست
انواع پادکست؟
انواع پادکست؟
مشخصات یک پادکست خوب؟
از ویژگی های یک پادکست خوب می توان به تدوین صحیح آن اشاره کرد. نبود صداهای اضافی و وجود یک موسیقی ملایم می تواند در تهیه یک پادکست خوب و شنیدنی تأثیر به سزایی داشته باشد. در صورتی که قبل از ضبط صدا تمرین کرده باشید می توانید پادکستی تمیز و بدون اشتباه و به اصطلاح عامیانه تُپُق زدن داشته باشید.

یک پادکست خوب دارای یک نام جذاب است. اسمی که شما برای پادکست خود انتخاب کرده اید باید دارای یک کلمه ی کلیدی بوده تا موتورهای جستجوی گوگل بتوانند آن را تشخیص دهند.

مشخصات یک پادکست خوب؟
مشخصات یک پادکست خوب؟
پادکست شما باید یک تصویر مناسب و هنری داشته باشد. این تصویر می تواند شامل عنوانی که در رابطه با آن صحبت می کنید، تصویری از مهمان و یا میزبان پادکست و یا حتی تصاویری جالب از هر موضوعی باشد که می تواند توجه مخاطب را به خود جلب کند.

برای معرفی بهتر پادکست شما می توانید از یک گوینده ی حرفه ای برای سخت محتوا استفاده کنید. در پادکست همانند برنامه های رادیویی مقدمه از اهمیت بالایی برخوردار است. شما باید به مخاطب نشان دهید که در تولید پادکست از تخصص و مهارت کافی برخوردار هستید.

یکی دیگر از ویژگی های پادکست خوب منحصر به فرد بودن آن است. شما نباید موضوعات مورد بحث خود را کپی برداری کنید زیرا مردم به دلیل تکراری بودن به آن توجهی ندارند. سعی کنید مانند نوشتن در تهیه پادکست خلاقیت داشته باشید.

 

عوامل تأثیر گذار بر یک پادکست خوب؟
از عوامل مهم و تأثیر گذار بر روی یک پادکست خود می توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱)مکانی مناسب برای تولید پادکست که شامل محیطی می شود که عایق صوتی داشته باشد. شما می توانید به جای میکروفون از موبایل خود در صورتی که کیفیت ضبط خوبی دارد استفاده کنید.

۲)سخت افزار های مناسب برای ضبط صدا: اگر می خواهید یک پادکست خوب و با کیفیت داشته باشیدوجود یک کامپیوتر شخصی لازم است تا بتوانید ایرادات احتمالی صدا و کارهای آهنگ گذاری و… را راحت تر انجام دهید. همچنین وجود کارت صدای مناسب و میکروفون برای ضبط با کیفیت تر صدا، همچنین انتخاب یک نرم افزار مناسب لازم است.

۳) موضوعی که انتخاب می کنید از مهم ترین پارامترهای یک پادکست به شمار می رود. شما باید موضوعی را که انتخاب می کنید شنونده را به وجد آورده و او را تشویق به شنیدن قسمت های بعدی پادکست شما کند.

۴)سعی کنید در رابطه با هر موضوعی که می خواهید پادکست تهیه کنید مطالبی را انتخاب کنید که پر محتوا و مختصر بوده و از به کار بردن بحث های اضافی خودداری کنید زیرا در این صورت پادکست شما فقط طولانی شده و دیگر مخاطب نخواهد داشت.

۵)شما می توانید برای جذاب شدن پادکست و دور شدن از حس کسل کنندگی در قسمت های مختلف از صداها و موسیقی های ملایم استفاده کنید.

۶)باید به این موضوع توجه داشته باشید که خروجی و نتیجه کار شما مهم است. دقت کنید که فایلی با کیفیت بالا و حجم مناسب مد نظر است.

شما در حال مطالعه مقاله هزینه تولید پادکست هستید

مراحل تولید پادکست؟
در مرحله اول شما باید موضوع پادکست خود را انتخاب کنید. اگر ایده ای در سر دارید آن را برای خود پرورش داده و نگران تکراری بودن آن نباشید. می توانید برای تسلط بیشتر روی موضوع مطالعه کرده و دامنه اطلاعات خود را افزایش دهید. شما در ابتدا باید هدف خود را مشخص کرده و بدانید که می خواهید از کجا شروع کنید و به کجا برسید.

در مرحله دوم نوبت به ضبط صدای پادکست می رسد. بهتر است بدانید که صدای ضبط شده در یک استودیوی خوب و استاندارد تأثیر بسزایی بر روی کیفیت پادکست دارد با این حال اگر در ابتدای راه هستید و مایل به هزینه کردن نیستید می توانید این کار را در یک اتاق ساکت و موبایلی که کیفیت ضبط صدای خوبی داشته باشد انجام دهید.

پس از ضبط شما باید صدا را تدوین کنید که برای این کار می توانید از نرم افزارهای متنوع موجود استفاده کنید.

نحوه انتشار پادکست سومین مرحله از تولید آن است. شما می توانید برای انتشار پادکست خود از پلتفرم های مختلفی که وجود دارند استفاده کنید. شما باید علاوه بر پلتفرم های ایرانی، به پلتفرم های خارجی نیز توجه داشته باشید زیرا برای شما مزیت هایی دارند که نمی توان از آن ها غافل شد. یکی از این مزیت ها قرار دادن RSS در اختیار شماست که سبب می شود شما فقط با یک بار بارگذاری پادکست، در همه سرویس ها پادکست وجود داشته باشد.

منبع : هزینه پادکست تیم هشت





:: بازدید از این مطلب : 1234
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 3 فروردين 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: